miercuri, 2 iunie 2021

100 DE ZILE

 


100 DE ZILE

 

 

Dragii mei,

 

Am publicat articolul de ieri cand nu mai era foarte mult ca sa pasim in ziua de 2 iunie. In prima faza am postat articolul fara imaginea de inceput. Ea a fost adaugata ulterior, la un moment foarte apropiat de miezul noptii.

Cu aceasta reprezentare a Maicii Domnului este o poveste interesanta. In urma cu ceva vreme, am achizitionat de pe piata chinezeasca, de la un mare distribuitor numit Joom, aceasta imagine a Maicii Domnului. Are cotele de 30x40 cm si a costat in jur de 25 de lei. Este realizata prin imprimare pe canvas (panza specifica pentru picturi), iar pe anumite zone este aplicat un adeziv. Acolo unde este aplicat adezivul exista o impartire in patratele mici, fiecarui patratel fiindu-i asociat un numar sau o litera. Fiecarui caracter utilizat ii corespunde un pliculet cu mici cristale de o anumita culoare. Operatiunea ce trebuie facuta este aceea de lipire a unui cristal pe fiecare patratel in parte, folosindu-se o penseta, tinand cont de corespondenta dintre caracterul imprimat in patratel si culoarea asociata. Este o treaba migaloasa dar extrem de placuta. Este ca si cum s-ar lucra un goblen, numai ca in loc de cusatura cu ate de anumite culori, avem lipirea de cristale. Chinezii numesc aceasta tehnica pictura DIY, cu diamante. In cazul prezentat, au fost de lipit cristale pe zona straielor Maicii Domnului si s-au folosit 7 culori. Evident ca a durat ceva ca sa o pot finaliza, aceasta operatiune necesitand o buna vedere, iar eu tocmai ce am scris in ce fel este deseori afectata vederea de tot intunericul acesta cu care avem de-a face. Dar cand ceva trebuie sa iasa, va iesi oricum. Am terminat-o ieri, pe la pranz, de Ziua Copiilor. Partea frumoasa este ca eu am comandat o pictura cu straie de alta culoare. Furnizorul mi-a trimis-o insa pe aceasta si am realizat ca nu este ceea ce am comandat abia dupa ceva vreme de la inceperea lucrarii de lipire. Nu m-a necajit treaba aceasta, ba chiar mi-am zis ca o avea Maica Domului vreun plan cu aceasta asa-zisa “greseala” si mi-am continuat treaba mai departe. In seara de 25 mai, despre care am vorbit in articolul trecut, icoana era inca in lucru. Nu mica mi-a fost mirarea sa vad ca acea icoana iesita din intuneric in acea seara era foarte asemanatoare cu ceea ce eu lucram. Acela a fost momentul in care am inteles ca oricine o fi fost in partea chineza, de a ales sa imi trimita aceasta icoana si nu ce am comandat eu, si-a implinit de fapt misiunea cu succes.

Aseara, in momentul in care am adaugat la articol imaginea icoanei, la numai cateva secunde a inceput a-mi suna in cap: “100 de zile”.

100 de zile pentru ce? – m-am intrebat eu. Am simtit la scurt timp sa imi pun castile si sa ascult si sa vizualizez diferite melodii. M-am prins repede de ce este de facut. Am decis ca voi pune in fiecare zi in blog un video cu o melodie, dupa cum voi simti la acel moment, timp de 100 de zile. Astazi voi posta doua melodii, una pentru ieri si alta pentru azi. Tot dupa cum voi simti, voi aloca un titlu. Care este rostul, il intuiesc, dar nu il voi spune acum ci dupa ce se inchide perioada. Interesant este ca a 100-a zi pica in data de 8 septembrie, Ziua Nasterii Maicii Domnului. Fireste ca in general omul nu cunoaste ce il asteapta in viitorul lui. Cine traieste in Dumnezeu stie ca trebuie sa isi coordoneze viata ca si cum ar muri maine. Iau si eu in calcul ca 100 de zile e perioada lunga si se pot intampla multe, nu neaparat pe planul meu personal, care ar putea bloca aceasta desfasurare. Insa daca Maica Domnului a transmis astfel, am incredere ca va avea grija ca intr-un fel sau altul sa poata fi dusa lucrarea la bun sfarsit.

         

Toate cele bune!

Un comentariu:

  1. Multumesc Mihaela pentru tot ce daruiesti!
    Dupa ce am ascultat melodiile puse de tine pe blog, din youtube mi-a "sarit" in fata "Now we are free" - Gladiator, https://www.youtube.com/watch?v=VYZvoFAEuSc. Nu stiu daca exista vreo legatura, dar stiu ca starea pe care mi-au indus-o cele trei melodii este inaltatoare!
    Te imbratisez!

    RăspundețiȘtergere